Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: ubuntu i touchpad

  1. #1
    Join Date
    Nov 2021
    Beans
    9

    ubuntu i touchpad

    Hola, espero saber-me explicar.

    Tinc un petit problema amb el Touchpad (Slimbook amb ubuntu 22.04LTS). M'han dit que és qüestió de software. Amb dos dits al touchpad puc moure les pàgines amunt i avall (scroll), i amb un dit moc el cursor. Bé, continuament se m'activa una funció que, amb un sol dit es mou la pàgina fent scroll (com si fossin dos dits) i no hi ha manera de moure el cursor fins que clico fort i es "desactiva" el que he dit (he de clicar fort, amb un copet al touchpad no es desactiva). He mirat la configuració, però no trobo res al respecte, tampoc a la web. Treballo bastant amb text i és desesperant.

    S'agraeix algun consell. Gràcies.

  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,276
    Distro
    Ubuntu

    Re: ubuntu i touchpad

    Estás a l'escriptori per defecte (el Gnome)? Saps quin compositor gràfic estàs fent servir (Wayland que és el predeterminat ara, o X11 que és l'altra possibilitat)?
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  3. #3
    Join Date
    Nov 2021
    Beans
    9

    Re: ubuntu i touchpad

    Gnome 42.9 / Wayland.
    Merci!

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,276
    Distro
    Ubuntu

    Re: ubuntu i touchpad

    Has mirat si ho pots arreglar amb el "Gnome Tweaks", traduït com "Gnome Retocs"?

    Ho pots instal·lar des del centre de programari, o a una terminal amb:

    Code:
    sudo apt install gnome-tweak-tool
    Té un parell de opcions addicionals per configurar el ratolí tàctil (touchpad). En particular, permet desactivar el toc al ratolí tàctic, a mi això em torna boig quan estic fent servir un editor o un processador de text.
    Last edited by wgarcia; December 19th, 2023 at 05:31 PM.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  5. #5
    Join Date
    Nov 2021
    Beans
    9

    Re: ubuntu i touchpad

    Sí, però només havia provat desactivar el botó central, per si creava una incompatibilitat. Ara provaré desactivar més coses. Gràcies

  6. #6
    Join Date
    Nov 2021
    Beans
    9

    Re: ubuntu i touchpad

    Res, no és això. "Desactiva en escriure" no afecta, tampoc "inhabilitar emulació del clic". Ara bé: m'he adonat que aquesta "funció" s'activa en deixar reposar dos dits una estona sobre el touchpad, però no sempre (potser només si estan en un lloc específic) i es desactiva si faig un doble clic molt ràpid. Per tant, suposo que és qüestió de software, oi?
    Alguna idea? Gràcies

  7. #7
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,276
    Distro
    Ubuntu

    Re: ubuntu i touchpad

    Quan dius "qüestió de software" suposo que vols dis que no és un malfuncionament del dispositiu, oi? Jo crec que no ho és.

    Per repassar totes les configuracions del Gnome sobre el ratolí tàctil, potser la sortida de

    Code:
    gsettings list-recursively | grep -i touchpad
    pot ser útil. Tot i que és molt probable que si hi ha alguna cosa que està causant això, no sigui culpa del Gnome sinó d'alguna altra cosa.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  8. #8
    Join Date
    Nov 2021
    Beans
    9

    Re: ubuntu i touchpad

    Hola,gràcies, veus alguna cosa estranya, aquí?:

    org.gnome.desktop.peripherals.touchpad click-method 'none'
    org.gnome.desktop.peripherals.touchpad disable-while-typing false
    org.gnome.desktop.peripherals.touchpad edge-scrolling-enabled false
    org.gnome.desktop.peripherals.touchpad left-handed 'mouse'
    org.gnome.desktop.peripherals.touchpad middle-click-emulation false
    org.gnome.desktop.peripherals.touchpad natural-scroll true
    org.gnome.desktop.peripherals.touchpad send-events 'enabled'
    org.gnome.desktop.peripherals.touchpad speed 0.47058823529411775
    org.gnome.desktop.peripherals.touchpad tap-and-drag true
    org.gnome.desktop.peripherals.touchpad tap-and-drag-lock false
    org.gnome.desktop.peripherals.touchpad tap-button-map 'default'
    org.gnome.desktop.peripherals.touchpad tap-to-click true
    org.gnome.desktop.peripherals.touchpad two-finger-scrolling-enabled true
    org.gnome.settings-daemon.plugins.media-keys touchpad-off ['']
    org.gnome.settings-daemon.plugins.media-keys touchpad-off-static ['XF86TouchpadOff']
    org.gnome.settings-daemon.plugins.media-keys touchpad-on ['']
    org.gnome.settings-daemon.plugins.media-keys touchpad-on-static ['XF86TouchpadOn']
    org.gnome.settings-daemon.plugins.media-keys touchpad-toggle ['']
    org.gnome.settings-daemon.plugins.media-keys touchpad-toggle-static ['XF86TouchpadToggle', '<Ctrl><Super>XF86TouchpadToggle']

    (process:5390): GLib-GIO-WARNING **: 11:34:49.420: Failed to parse translated string '«https://ca.wikipedia.org/wiki/Programari_de_propietat»' for key 'nonfree-software-uri' in schema 'org.gnome.software': 0:expected value

    (process:5390): GLib-GIO-WARNING **: 11:34:49.420: Using untranslated default instead.

  9. #9
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    L'Hospitalet de Llobregat
    Beans
    2,276
    Distro
    Ubuntu

    Re: ubuntu i touchpad

    La veritat que no. L'únic que se m'acut és habilitar "edge-scolling-enabled", cosa que no sé com es mostra als paràmetres o el gnome retocs. Això em sembla que fa que sols es pugui simular la rodeta de desplaçament a les vores del ratolí tàctic. Potser impedeixi que pugui saltar això de desplaçament amb un sol dit al mig del ratolí tàctic.
    Last edited by wgarcia; December 21st, 2023 at 10:34 AM.
    Catalan Team: Tingueu presents les normes d'or : poseu un títol entenedor i apropiat ; digueu quina versió i variant d'Ubuntu feu servir i a quina màquina; i què heu provat abans de demanar ajut. Si s'ha resolt, marqueu [Solved].

  10. #10
    Join Date
    Nov 2021
    Beans
    9

    Re: ubuntu i touchpad

    Sí, això ha funcionat. La llàstima és que perdo el desplaçament amb dos dits, que m'havia acostumat, i pel lateral del pad, és més incòmode.
    El que no entenc és que tinc un portàtil (antic) secundari amb la mateixa versió d'ubuntu, i això no em passa.
    Bé, moltes gràcies per tot, encara que si se t'acut on pot estar l'arrel del problema per a tenir desplaçament amb dos dits sense que se m'activi aquest desplaçament amb un dit de tant en tant...
    Bon Nadal

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •